Ajlajner ideje inspirisane Barbie filmom
Još jedan omaž barbiecore trendu!
13. decembar 2023.
| Milena JeremićFilmovi koji „gađaju“ pravo u srce postaju naši omiljeni, a nauka za to ima posebno objašnjenje.
Doktor Džefri Zaks, profesor psiholoških nauka na Vašingtonskom univerzitetu u St. Louis i autor knjige „Flicker: Iour Brain on Movies“ uradio je istraživanje na tu temu i otkrio zbog čega više volimo ona ostvarenja koja nas teraju na suze.
„Znate da je to samo film, ali veliki deo našeg mozga ne obrađuje tu razliku.
Ovo ima smisla jer je naš mozak evoluirao mnogo pre nego što su filmovi izmišljeni, a naši perceptivni sistemi su u stanju da se nose sa problemima iz stvarnog sveta.
Naš mozak nije evoluirao da gleda filmove, filmovi su evoluirali da koriste mozak koji imamo“, tvrdi doktor.
Dakle, kada se lik na filmu namršti ili nasmeje, publika će verovatno nesvesno oponašati ove reakcije, a kada plače naši suzni kanali se aktiviraju.
Ovaj automatski odgovor dr. Zaks to naziva „pravilom ogledala“ ili starim mehanizmom preživljavanja.
Prema Čartrandu, profesoru marketinga, psihologije i neuronauke na Univerzitetu Djuk, to je deo svakodnevnog života.
Ako se smešite bebi, beba će se smejati, ako zevate isto će uraditi osoba u vašoj blizini. Dobri filmski stvaraoci su prihvatili i iskoristili ovaj evolutivni potez.
Bioskop je dizajniran da napadne naša čula. Dijalog, boja, svetlost, glas, atmosfera, muzika još više stimulišu i pojačavaju naše nesvesne emocije.
Ako nekoga pitate zašto je izabrao da gleda tužan film, često će reći da im to popravlja raspoloženje.
Ova ideja, koja je poznata kao paradoks tragedije, zbunila je mislioce od Aristotela do Dejvida Hjuma: Zašto bi neko tražio negativno iskustvo da bi se osećao bolje?
Dokazi sugerišu da „dobar plač“ može biti terapeutski. Stručnjaci tvrde da istraživanja pokazuju da se 60 do 70 odsto ljudi oseća bolje nakon plača.
Jedno istraživanje je pokazalo da je ispitanicima bilo potrebno 90 minuta da povrate raspoloženje nakon gledanja filmova koji su ih prethodno rasplakali.
Zanimljivo je da istraživanje pokazuje da se ljudi porede sa likovima iz filma i misle „Moj život nije tako loš” ili „Sada ću više ceniti svoju vezu”.
Predlažemo vam da gledate filmove koji će vas rasplakati u društvu ljudi koji su vam bliski i podržavaju vas i da, naravno, obezbedite kokice i papirne maramice.
Milena Jeremić, talentovana novinarka redakcije „Marie Claire“, zadužena je za neke od najčitanijih rubrika magazina, uključujući „Horoskop“, „Putovanja“ i „Beauty“. Od kada se pridružila kompaniji 2020. godine, Milena je u saradnji sa svojim timom postigla zapažene rezultate, unoseći svežinu i dinamičnost u sadržaj koji privlači široku čitateljsku publiku. Njena karijera u novinarstvu započela je 2015. godine, od kada kontinuirano razvija svoje veštine pisanja i duboko razumevanje tematike kojom se bavi. Milenina strast prema istraživanju novih trendova u lepoti, intrigantnih destinacija za putovanja i zanimljivih horoskopskih priča, čini njene tekstove ne samo informativnim već i inspirativnim za čitaoce.
Izvor vesti: Milena Jeremić
Izvor slike: andrea piacquadio / pexels
Još jedan omaž barbiecore trendu!
Psiholog daje svoje mišljenje
Evo i kako se primenjuje
Isprobajte jesenji Wellness Retreat by Chenot Espace! Jer dobro balansiranje i relaksacija nešto je na čemu svi mi treba da radimo...