
Najbolje obučene žene za Venecijanski filmski festival 2025. – peti i šesti dan
03. септембар 2025.
| Nataša Stevanović
Venecija je 82. godinu zaredom postala epicentar glamura. Dok filmske slike s platna osvajaju publiku, na crvenom tepihu defiliju stilizovane dame s naročitim asesoarom koji nazivamo – glamur. Venecijanski filmski festival 2025. okupio je zvezde koje su svojom pojavom dokazale da elegancija nikada ne izlazi iz mode.
Najbolje obučene žene izazvale su oduševljenje okupljenih ali i modnih kritičara koji netremice prate dešavanja na Lidu, iz sata u sat. Njihove odevne kombinacije nisu samo luksuzni komadi s potpisom velikih dizajnera, već i modne poruke koje će oblikovati trend za ostatak sezone.
Najbolje obučene žene za Venecijanski filmski festival 2025.

Rebecca Ferguson se na crvenom tepihu Venecijanskog filmskog festivala 2025. pojavila kao mračna figura, u skladu s filmom A House of Dynamite, koji je u Veneciju doneo priču o potencijalnoj nuklearnoj katastrofi.
Glumica je na crveni tepih stigla u crnoj haljini koju potpisuje Toni Maticevski i teškim platformama koje su, verovatno, simbolizovale temu filma koji je promovisala u Veneciji. Zračila je posebnom elegancijom, uprkos izazovnim detaljima garderobe.

Sofia Coppola je na premijeri filma Marc by Sofia nosila dugu krem haljinu do poda, prekrivenu crnom čipkom s floralnim dezenom. Zaobljen izrez, midi rukavi i visoko postavljen crni pojas naglašavali su siluetu.
Kombinaciju je zaokružila crnim sandalama, dijamantskim nakitom i jednostavnom frizurom sa talasima i razdeljkom sa strane, ostavljajući utisak suptilne, ali besprekorne elegancije.

Greta Lee je unela novu dimenziju femme fatale stila na Venecijanski festival, predstavljajući umetničku i modernu interpretaciju kroz unikatnu Dior haljinu koju je dizajnirao Jonathan Anderson.
Haljina je kombinovala mini kroj sa elementima visoke mode: duboki dekolte, naglašenu mašnu sa trakama do poda i luksuznu svilu u šumskozelenoj i crnoj boji. Lepršavi zadnji deo haljine podsećao je na „bubble-hem“ siluetu, dajući celokupnom izgledu dramatičan, ali promišljen ton.

Stajling je upotpunila dijamantskim ogrlicama i prstenom Tiffany & Co., koji su dodali dozu elegancije njenoj tamnoj, ali sofisticiranoj modnoj izjavi.

Eva Herzigova je na festivalu u Veneciji 2025. iznenadila prisutne svojom pojavom na crvenom tepihu filma A House of Dynamite, u režiji Kathryn Bigelow. Njeno elegantno i autoritativno izdanje očaralo je sve prisutne.
Eva Herzigova se na crvenom tepihu u Veneciji pojavila u haljini iz Trussardi Archive kolekcije i uz Damiani nakit. Duga crna somotska haljina sa postavljenim ramenima i zlatnim detaljima u obliku riblje kosti isticala je strogu eleganciju, dok je luksuzni nakit dodatno naglasio glamur.
Dan 5. – Venecijanski filmski festival 2025.

Novozelandska glumica, Thomasin McKenzie pojavila se na premijeri filma The Testament of Ann Lee u raskošnoj Rodarte kreaciji, naglašavajući sofisticiran i glamurozan modni trenutak na crvenom tepihu.

Emily Blunt je na Venecijanskom filmskom festivalu 2025. prvo ponela Schiaparelli haljinu u plavičastoj boji, minimalističkog kroja, sa zlatnim detaljima.

A zatim je Emily Blunt na premijeri filma The Smashing Machine zablistala u Tamara Ralph Couture haljini iz jesenje kolekcije 2025, koja je savršeno oblikovana prema njenom telu. Kristalne suzice sijale su poput venecijanskog stakla, dok je silueta odavala utisak čiste modne fantazije.

U prvi mah bilo je dileme oko boje karmina, ali nijansa magente u savršenom skladu sa Tiffany & Co. nakitom pokazala se kao ključni detalj koji je upotpunio ceo stajling. Rezultat je očaravajući i besprekoran momenat na crvenom tepihu.

Amanda Seyfried pojavila se na Venecijanskom filmskom festivalu 2025. kako bi promovisala novi film The Testament Of Ann Lee i donela zanimljiv modni trenutak. Sa stilistkinjom Elizabeth Stewart, koju angažuje i Julia Roberts, Amanda je ostvarila zabavnu „fashion recycle“ epizodu – obukla je isti Versace komplet koji je Julia već nosila.
Iako je zbog razlike u visini, kroj bio manje prilagođen (pantalone su ostale predugačke), Amanda je sve iznela s osmehom i vedrinom, poput devojčice koja je jedva čekala da ponese stvari svoje starije sestre.

Drugi stajling bio je elegantna tamnoplava Prada haljina bez bretela. Na prvi pogled činila se besprekorna, ali neke od kritika odnose se na crvenu traku koja je stvarala nelagodan vizuelni utisak i remetila sklad.
Ipak, Tiffany & Co. nakit, uključujući prepoznatljivu Jean Schlumberger Bird on a Rock, broš i dijamantske minđuše, dodao je dašak glamura.

Dan 4. – Venecijanski filmski festival 2025.
Na svetskoj premijeri filma Father Mother Sister Brother, Jima Jarmuscha u Veneciji, Cate Blanchett se pojavila u izdanju koje ne prolazi neprimećeno. U fokusu je bio prsluk nalik oklopu, sa više rajsferšlusa, koji je odavao utisak snage i stila u isto vreme.

Modno hrabra i beskompromisna, Cate je spojila avangardu i eleganciju, noseći savršen vizuelni odgovor na emotivnu dubinu filma u kojem igra.

Cate Blanchett je na crvenom tepihu ponela avangardnu haljinu iz kolekcije Maison Margiela za jesen 2025, koja kombinuje crni top bez rukava i suknju s fascinantnim perjem. Stajling je upotpunila crnim kožnim čizmama, a njen jedinstven modni izraz još jednom je potvrdio da ume da iznese najhrabrije kreacije.

Indya Moore na crvenom tepihu ponela je još jednu Saint Laurent haljinu, ovog puta sa paisley printom i potpuno drugačijeg kroja, koju je upotpunila zlatnim nakitom. Izgledala je prelepo, iako bi kroj haljine mogao da bude bolje prilagođen njenoj figuri.

Indya Moore u provokativnom i hrabrom Saint Laurent izdanju, kao protagonista novog filma Jima Jarmusha, Father Mother Sister Brother. Ovaj film je i rediteljevo prvo pojavljivanje na Venecijanskom festivalu nakon 2003. i filma Coffee & Cigarettes.
Dan 3. – Venecijanski filmski festival 2025.

Na premijeri filma Frankenstein, Fernanda Torres se pojavila u crnoj Chanel haljini od svilenog somota, bez rukava. Elegantno i suptilno, a detalji su njen izgled podigli na novi nivo: otvorena leđa i ramena sa svilenim organza volanima uneli su dozu drame. Izgled je upotpunila Chanel nakitom – prstenje Lune Talisman i Soleil Ganse, balansirajući između sofisticiranog misteriznog tona i filmske gracioznosti.

Na crveni tepih i premijeru filma Frankenstein, Paris Jackson je stigla u svom prepozatljivom stilu i ostavila sve bez daha. Dominaciju među raskošnim toaletama ovogodišnjeg filmskog bijenala je preuzela njena crna kožna haljina italijanske kuće Trussardi, s dubokim dekolteom, otvorenim leđima i dramatičnim perjem oko vrata – pravi gotik glamur. Paris je izgled dodatno naglasila dugim kožnim rukavicama i crnom kožnom tašnom. Elegantno, odvažno i teatralno.

Eugenia Silva se odlučila za haute couture kreaciju, čime se svrstala među najbolje obučene gošće na festivalu, a mnogi smatraju da je najstilizovanija španska glumica na Filmskom festivalu u Veneciji 2025. Eugenia je ponovo pokazala svoju modnu dominaciju, noseći fascinantnu haljinu sirena kroja, prekrivenu šljokicama, crnim perjem i cvetnim detaljima. Dizajn je savršeno balansirao dramu i sofisticiranost, idealan za crveni tepih.

Poznata po dark gothic stilu, Mia Goth je iznenadila sve u Veneciji kada je umesto crne odabrala smeđu. Mia Goth je napravila snažan stilski zaokret pojavivši se u svilenoj Dior haljini boje čokolade, koja je unela dašak luksuza i skulpturalne forme u njen uobičajeni stil. Umesto crne, smeđa je ovde zračila istom dubinom i misterioznošću, ali na suptilniji, sofisticiraniji način.
Uz elegantne Aquazzura sandale i spektakularni Tiffany & Co. nakit, izgled je bio dovoljno upečatljiv.

Rosie Huntington-Whiteley je prisustvovala premijeri filma Frankenstein, a crvenim tepihom 82. Venecijanskog filmskog festivala prošetala je u beloj haljini italijanske modne kuće Giorgio Armani.
Shailene Woodley pojavila se na svetskoj premijeri svog novog filma Motor City i privukla pažnju besprekornim izgledom. Bvlgari Serpenti ogrlica i narukvica posebno su istakle njen izgled, a predstavljaju pravi omaž stilu, snazi i blistavosti. Ikoničan dizajn u obliku zmije spaja eleganciju i simboliku moći.

Emma Rosi je na Filmskom festivalu u Veneciji 2025. po četvrti put prošetala crvenim tepihom u pratnji svog oca, reditelja Gianfranca Rosija. Upečatljivo belo odelo s visokim palazzo pantalonama, kao sofisticiran i zreo izbor, Emma je nosila 2022. godine na premijeri dokumentarca Viaggio, koji je Gianfranco posvetio papi Franji.
Ovog puta, uoči premijere Gianfrancovog dokumentarca Sotto le nuvole (Below the Clouds) – o Napulju, gradu koji živi pod vulkanskim oblakom, Emma je plenila crnom elegancijom i savršeno spojila moderan izraz i retro duh. Blago asimetrična midi dužina i visoki okovratnik unose notu retro elegancije, u duhu minimalističke mode šezdesetih.

Tilda Svinton danas je na Venecijanskom filmskom festivalu prošetala u kompletno beloj kombinaciji. Svedenoj, jednostavnoj i izuzetno komotnoj, dok su crne cipele i tamne naočare zaokružile još jedno Tildino zapaženo pojavljivanje na crvenom tepihu. U pitanju je opuštena ali sofisticirana Chanel Cruise 2026 – kombinacija koju čine šira košulja i pantalone od svile – idealno za letnju Veneciju.

Još kao mlada bila je izuzetno uspešna manekenka, a sada i glumica – Suki Waterhouse bukvalno je blistala na Venecijanskom filmskom festivalu 2025. Izbor je i više nego efektan, a njena pojava donela je zlatni kolorit na Lido – sjajni Rabanne komplet koji spaja moderan kroj sa retro duhom 60-ih. Iako neki detalji poput crnih najlonki i visokih platformi deluju upitno, celokupan stil jasno pokazuje njen prepoznatljiv afinitet prema vintage modi.

Shailene Woodley kao jedan od protagonista filma Motor City. Pojavila se u upečatljivom bundastom kaputu iz debitantske kolekcije Michaela Ridera za Celine, čime je savršeno dočarala popularnu estetiku mob wife.

Dan 2. – Venecijanski filmski festival 2025.
Chloë Sevigny izabrala je komad iz kolekcije Saint Laurent proleće 2018. Naglašena balon suknja od satena u kombinaciji s providnim čipkastim bodijem donela je atmosferu slobodnog glamura osamdesetih, ali sa savremenim krojem karakterističnim za Saint Laurent.

Julia Roberts i njena stilistkinja Elizabeth Stewart poverile su izbor haljine novom kreativnom direktoru Versacea, Dariu Vitaleu, koji je ovom prilikom predstavio jedno od svojih prvih izdanja na crvenom tepihu.
Haljina sa dezenom harlekin dijamanata koji se o uvijaju oko tela nije bila slučajan izbor za veliku premijeru filma After the Hunt. Reč je o vizuelnoj referenci na renesansne pločice i arhitekturu po kojoj je Venecija prepoznatljiva. Julia je ovim izborom jasno podržala novu Versace eru.

Stajling je zaokružila Chopard nakitom, koji je dao završni sjaj ističući pojave Julie Roberts kao jednu od najupečatljivijih te večeri.

Kao Dior ambasadorka, Monica Barbaro je crvenim tepihom prošetala u Dior custom haljini, u skladu sa estetikom koju brend trenutno forsira: precizne faltne, oštar preklopljeni okovratnik i otvorena leđa u obliku slova V. Monikin stajling savršeno je zaokružen Bvlgari nakitom.
Komad koji je crpio inspiraciju iz osamdesetih i doneo punu dozu retro glamura – tako bismo mogli opisati haljinu koju je na premijeri filma After the Hunt ponela Ayo Edebiri. Crvena haljina bez bretela, izrađena od tafte, bila je omaž Chanel modelu iz 1986. godine.

Dan 1. – Venecijanski filmski festival 2025.
Amal Clooney se na premijeri filma Jay Kelly pojavila ruku pod ruku sa Georgom Clooneyjem. Njihovo pojavljivanje bila je ljubavna predstava pred premijeru, ali zaljubljeni pogledi i očaranost koju George nije uspeo da obuzda nisu skrenuli pažnju sa haljine višeg kratkog kroja, čija boja donosi jasan odraz kraljevskog stila.
Za ovu priliku pronašla je haljinu Jean-Louis Scherrer iz jesenje kolekcije 1995. godine.

Zlatne štikle Aquazzura i odgovarajuća tašnica oštro su kontrastirale fuksija haljini, dok su Harry Winston duge dijamantske minđuše dodale završni sjaj. I naravno, prepoznatljiva, duga, nesputana, raskošna kosa…
I Greta Gerwig imala je zapažen trenutak na Filmskom festivalu u Veneciji. Amal nije jedina supruga koja je došla da podrži svog partnera, isto je učinila i Gerwing za ljubav svog supruga Noah Baumbach. A na kratko se pojavljuje i u njegovom filmu Jay Kelly.
Njen izbor bila je Rodarte custom haljina od tila, koja je spojila sanjivu romantiku i blagu gotiku. Cvetni vez i kristalni detalji podigli su haljinu, baš kao i Pomellato nakit i Jimmy Choo štikle.

Cate Blanchett zablistala je u svojoj čuvenoj Armani Privé haljini i prošetala crvenim tepihom u velikom stilu. Odlučila se za proverenu eleganciju, kreaciju koju je prvi put nosila 2022. Tri godine kasnije, haljina s dubokim dekolteom, draguljima i džepovima izgleda besprekorno, baš kao i ona.

Naomi Watts još jednom je potvrdila svoju lojalnost klasičnom izboru; ovog puta to je bila sofisticirana haljina modne kuće Valentino. Nenametljive elegancija, haljina čistog kroja, fluidna silueta i detalji koji slobodno govore.

Tilda Swinton potvrdila je status modne avangarde u Chanel kreaciji. Bela košulja uvučena u dugu crnu suknju? Nepogrešiva kombinacija – sofisticirano ali s dozom šarma; detalji poput mašnica na rukavima, daju klasičnoj silueti svežinu i karakter.

Emma Stone stigla je na crveni tepih u Louis Vuitton haljini koja je sijala poput zvezdane prašine. Na crvenom tepihu u Veneciji stigla je u srebrnoj haljini s balon-rubom i lepršavom suknjom, prekrivenoj šljokicama koje su se presijavale. Za razliku od njenih ekscentričnih izdanja iz prethodnih godina (sećamo se haljine s kokicama za SNL50), ovaj put je išla na sofisticirano i tiho glamurozno. Diskretno ali efektno, baš pravi ton za početak festivalske sezone.

Alicia Silverstone pokazala je da i klasika poput bele komotne haljine može izgledati sveže i savremeno. Na crvenom tepihu Venecijanskog filmskog festivala 2025. pojavila se u osveženoj verziji klasika, s laganim šalom preko ramena i raskošnom šifon suknjom koja joj je dala dozu elegancije i lakoće.

Otvaranje Venecijanskog filmskog festivala 2025.
Heidy Klum i njena ćerka Leni sinhronizovano su zablistale u korset haljinama brenda Intimissimi. Hajdi je ponela nakit koji potpisuje Lorraine Schwartz. Leni je svoj crni autfit upotpunila smaragdnozelenom ogrlicom i elegantnim Roger Vivier sandalama, što je unelo kontrast i luksuz u njen izgled.
Njihovo pojavljivanje unelo je notu porodičnog glamura, koji je istog trenutka postao top tema među prisutnima na festivalu.

Venecijanski filmski festival 2025. nije samo proslava sedme umetnosti, već podsetnik da je moda oblik imaginacije koji dobija materijalizovanu formu kakva se racionalnošću ne može postići. Najlepše obučene žene na Venecijanskom filmskom festivalu ove godine nas inspirišu i podsećaju da pomeramo granice i svojom autentičnošću ostavimo trag u kolektivnom sećanju. Ženski – elegantno, smelo i nezaboravno.
Izvor slike: Aldara Zarraoa, Vittorio Zunino Celotto, Pascal Le Segretain, Andreas Rentz, Vittorio Zunino Celotto, Theo Wargo, Victor Boyko/Getty Images
Nastavite da čitate










