
Venecijanski filmski festival 2025: Program koji diktira budućnost kinematografije
27. август 2025.
| Nataša Stevanović
Venecijanski filmski festival 2025. donosi možda najimpresivniji program poslednje decenije. Od 27. avgusta do 6. septembra, italijanski Lido postaje epicentar svetskog filma i mesto gde se susreću umetnost, moćne ženske uloge, poruke osnaživanja i povratak nekih od najznačajnijih reditelja svetskog filma.

Ovogodišnji Venecijanski filmski festival otvara La Grazia, film Paola Sorrentina, sa Tonijem Servillom i Anom Ferzetti, koji donosi uvid u poslednje dane jednog fiktivnog italijanskog predsedništva.

Film će doživeti svetsku premijeru 27. avgusta u Sala Grande. Za kraj festivala očekuje nas Chien 51, politički triler Cedrica Jimeneza sa Gillesom Lelloucheom i Adèle Exarchopoulos.
Venecijanski filmski festival 2025. – program uzvišenog tona
U fokusu takmičarskog programa ovogodišnjeg filmskog bijenala nalaze se: Kathryn Bigelow, Guillermo Del Toro, Noah Baumbach.

Ako pogledamo Venecijanski filmski festival 2025, program obećava. Naročito se ističe takmičarska selekcija filmova. Nakon pauze, Kathryn Bigelow se vraća napetim trilerom A House of Dynamite, dok Guillermo Del Toro publici predstavlja svoju verziju Frankensteina, sa Oscarom Isaacom i Jacobom Elordijem.
Noah Baumbach donosi Jay Kelly, film koji okuplja Georgea Clooneyja, Adama Sandlera i Lauru Dern. Reč je o porodičnoj drami ispisanoj emotivnim, preciznim tonom kakav reditelj njeguje već decenijama. Zanimljivo je da je scenario napisao sa Emily Mortimer a film će, početkom decembra, doći i na Netflix.
Benny Safdie, u saradnji sa Dwayneom Johnsonom i Emily Blunt, ponosno predstavlja The Smashing Machine, biografski film koji je već privukao pažnju zbog fizičke transformacije Johnsona u MMA legendu – Marka Kerra.
Pretpostavljamo da će vas naročito zanimati jaka ženska zastupljenost u programu ovogodišnjeg festivala, u svim segmentima. Od Julie Roberts u filmu After the Hunt koji otvara važne teme o moći, istini i akademskoj titularnoj hijerarhiji, do Lucrecije Martel, Sofie Coppole i Laurae Poitras koje svoje radove prikazuju van konkurencije – jasno je da ženska energija ove godine nije samo prisutna, već predvodi. Kratki film How to Shoot a Ghost, Charlieja Kaufmana, sa Jessie Buckley, takođe se oslanja na introspektivni feministički narativ.
Dokumentarni segment donosi važne priče, uključujući Megadoc Mikea Figgisa o snimanju Coppolinog Megalopolisa, kao i Nuestra Tierra Lucrecije Martel – priču o autohtonim zajednicama Latinske Amerike.
Venecijanski filmski festival 2025. program namenjen serijama najjasnije boji naslovom Etty, autora Hagaija Levija. Ova serija, kroz žensku perspektivu, osvetljava religiju, seksualnost i holokaust.
U sekciji Orizzonti, namenjenoj inovaciji i futurističkoj viziji, posebno mesto zauzima film Mother, makedonske rediteljke Teone Strugar Mitevske sa Noomi Rapace. U pitanju je savremeni, intenzivan film o identitetu majke u postkonfliktnom društvu.
Zlatni lav za životno delo
Glumica Kim Novak dobitnica je Zlatnog lava za životno delo, dok žiri predvodi Alexander Payne, uz imena kao što su Cristian Mungiu i Zhao Tao – što garantuje široko posmatranje, multidimenzionalne doživljaje i promišljene odluke.

Venecijanski filmski festival 2025. program predstavlja kroz bogatstvo sadržaja, žanrova, kultura i autorskih pogleda. Od zvučnih holivudskih povrataka do dokumentaraca koji gledaocu bacaju rukavicu u lice, pokušavajući da probude savest.
Izvor slike: Yannis Drakoulidis/Amazon MGM Studios, labiennale.org, Courtesy of A24 - ©A24/IMDb i labiennale.org, Facebook/@La Biennale di Venezia, Evening Standard/Stringer Getty Images
Nastavite da čitate










