
Nova energija baleta: Jakopo Godani i Maša Kolar na sceni SNP-a
21. август 2025.
| Nataša Stevanović
Balet Srpskog narodnog pozorišta otvara sezonu predstavom „Dobre vibracije“, u koreografiji Maše Kolar i Jakopa Godanija.
Premijera je zakazana za 26. septembar na Velikoj sceni Jovana Đorđevića, dok će prva repriza uslediti samo nekoliko dana kasnije – u Narodnom pozorištu u Sarajevu. Ova savremena baletska postavka deo je obeležavanja 75 godina od osnivanja Baleta SNP-a.

Jakopo Godani i Maša Kolar u baletu SNP – umetnost pokreta
Na poziv Aje Jung, direktorke Baleta Srpskog narodnog pozorišta, čuveni koreograf i dugogodišnji direktor Baleta u Frankfurtu, Jakopo Godani priprema novu kreaciju koju je nazvao “Igru senki”, dok jedna od najpoznatijih koreografkinja našeg regiona – Maša Kolar, postavlja svoju verziju “Bolera”. Godani istražuje pojam umetničke i ljudske slobode i pretvara ga u strukturu koja se menja i nestaje poput ptica u letu. Ta struktura je neuhvatljiva, ali vešto kontrolisana. Maša Kolar koristi jednu od najpoznatijih muzičkih partitura, kao predložak kojim pokreće hipnotičku, neponovljivu igru.
Igrači Baleta Srpskog narodnog pozorišta, osnaženi novim članovima ansambla, uveliko vežbaju na sceni svog pozorišta kako bi odgovorili brojnim umetničkim izazovima koje nosi naredna sezona, a ulaznice za “Dobre vibracije” u prodaji su od 25.avgusta na blagajni Srpskog narodnog pozorista.
Ko su Jakopo Godani i Maša Kolar?

Međunarodno priznati koreograf Jakopo Godani rođen je u La Speciji, gde je 1984. godine započeo studije baleta i savremene umetničke igre u školi koju je vodila Loredana Rovanji. Istovremeno je tri godine studirao likovne umetnosti na Akademiji likovnih umetnosti u Karari. Godani je 1986. godine primljen u čuvenu školu Morisa Bežara u Briselu. Svoj profesionalni debi imao je 1988. godine, nastupajući sa više savremenih trupa u Parizu. Godine 1990. osnovao je sopstvenu trupu u Briselu i tako započeo svoju koreografsku karijeru. Njegov rad u Briselu producirao je teatar L’Atelier Saint-Anne uz podršku pozorišta Théâtre Plateau.
Jakopo Godani je od 1991. do 2000. bio prvi solista Baleta Frankfurt pod vođstvom Vilijama Forsajta, čiji je ujedno bio i asistent na brojnim ključnim projektima ove renomirane trupe. Nakon toga, razvio je uspešnu koreografsku karijeru stvarajući originalne komade za vodeće međunarodne ansamble poput Kraljevskog baleta u Londonu, Bavarskog državnog baleta, Nacionalne kompanije igre iz Madrida, NDT-a, Kraljevskog danskog baleta i Baleta Britanske Kolumbije.

Maša Kolar se školovala u Školi za savremeni ples Ane Maletić u Zagrebu, a usavršavala se na Flamanskoj baletskoj akademiji u Brižu. Završila je osnovne studije Pedagogije savremene igre na Akademiji dramske umetnosti u Zagrebu, kao i master studije Kulturologije na Univerzitetu u Rijeci. Profesionalnu igračku karijeru započela je 1986. godine u zagrebačkom Pozorištu „Komedija“, a potom je nastavila u Baletu Opere u Drezdenu, gde je kao solistkinja 1997. godine dobila prestižnu nagradu Mari Vigman.
Nastupala je na međunarodnim turnejama Kompanije Štefana Tosa, a kasnije je bila igračica australijskog Kvinslend baleta i Aterbaleta u Italiji, radeći s priznatiim koreografima kao što su Mauro Bigonceti, Marko Geke, Valter Mateini i Ohad Naharim. Kao koreografkinja, Kolar je stvarala dela za velike kompanije širom Evrope. Od 2017. do 2024. godine bila je umetnička direktorka Baleta Hrvatskog narodnog kazališta u Rijeci.

Izvor slike: Promo
Nastavite da čitate







